2011. augusztus 19., péntek

Gyermekdalok


A karádi faluvégen


A karádi faluvégen,
Sej, haj, lululululárom,
Legényvásár lesz a héten,
Sej, haj, lululululárom.

Sült krumpliért adnak egyet,
Sej, haj, lululululárom,
Milyen olcsó, mégse vesznek,
Sej, haj, lululululárom.

A karádi faluvégen,
Sej, haj, lululululárom,
Leányvásár lesz a héten,
Sej, haj, lululululárom.

Száz forintért adnak egyet,
Sej, haj, lululululárom,
Milyen drága, mégis vesznek,
Sej, haj, lululululárom.

Á-bé-cé-dé


Á-bé-cé-dé, rajtam kezdé,
A nagy bölcsességet,
A nagy eszességet,
Ábécédé, rajtam kezdé.

Enn-ó-pé-kú, a nagy torkú,
Mind megissza a bort,
Vígan rúgja a port,
Enn-ó-pé-kú, a nagy torkú.

Iksz-ipszilon, most ne sírjon,
Sõt, inkább vígadjon,
Búnak utat adjon,
Iksz-ipszilon, most ne sírjon.

Ha én cica volnék

Ha én cica volnék,
Száz egeret fognék,
De én cica nem vagyok,
Egeret sem foghatok.

Hová mégy te kis nyulacska

Hová mégy te kis nyulacska?
Ingyom-bingyom táliber,
tutáliber, máliber
az erdõbe.

Minek mégy te az erdőbe?
Ingyom-bingyom táliber,
tutáliber, máliber:
vesszőcskéért.

Minek néked az a vessző?
Ingyom-bingyom táliber,
tutáliber, máliber:
kertecskének,

Minek néked az a kiskert?
Ingyom-bingyom táliber,
tutáliber, máliber:
virágoknak.

Minek néked az a virág?
Ingyom-bingyom táliber,
tutáliber, máliber:
Jó anyámnak.

Katalinka, szállj el!

Katalinka, szállj el!
Jönnek a törökök,
Sós kútba tesznek,
Onnan is kivesznek,
Kerék alá tesznek,
Onnan is kivesznek,
Kemencébe tesznek,
Onnan is kivesznek.
Mikor jönnek a törökök,
Mindjárt agyonlőnek!

Tavaszi szél vizet áraszt

Tavaszi szél vizet áraszt,
virágom, virágom.
Minden madár társat választ,
virágom, virágom.

Hát én immár kit válasszak,
virágom, virágom?
Te engemet s én tégedet,
virágom, virágom.

Süss fel Nap

Süss fel Nap, fényes Nap
Kertek alatt a ludaim megfagynak.

Esik az eső, hajlik a vessző

Esik az eső, hajlik a vessző,
haragszik a katona, mert megázik a lova.
Ne haragudj katona! Majd kisüt a napocska,
megszárad a lovacska.

Árkot ugrott a szúnyog

Árkot ugrott a szúnyog, kitörött a lába,
Szaladtak a szúnyogok szúnyogpatikába.

Szúnyog úr, a patikus, maga rakta sínbe,
Nem vitték a kórházba, kinn fekszik a színbe.

Jönnek is a rokonok, ismerõsök sorra,
Gyûlik a sok sütemény, rétes-béles torta.

Meg is gyógyult egy-kettõre, összeforrt a lába,
Örömében felmászott a jegenyefára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...