2012. március 24., szombat

By Teri Petz : A koldus

Ma találtam ezt a megható verset és nem tudom kategóriába sorolni . Kinek szól ? Felnőttnek , gyermeknek ? Miről is szól ? Szeretetről , könyörületről ? A gyermeki szív tisztaságáról ? Erről a századról ? Ezernyi gondolat kavarog bennem....ma fáj a lelkem ....


By Teri Petz : A koldus

Utcasarkon egy szegény vak ember
félkarjával némán kéreget;
így szedi össze reggeltől estig
a jó szívvel szánt filléreket.


Peti aki első osztályos csak,
a koldust már régen figyeli,
szeretne Ő is pár fillért adni
de pénzecskéje még nincs neki.


Mégis benyúl apró táskájába
- izgatottan keres valamit -
s könyvek, füzet és tolltartó mellől
kiveszi a friss tízórait.


és e szavakkal a koldusnak adja:
-Bácsi, nekem nincs egyebem,
de nézd, én szívesen Neked adom
tízórai vajaskenyerem!


Megsózva ugyan nincs a kenyér,
mert én mindig só nélkül eszem,
de azért jó anyukám sütötte
és vastagon megkente nekem!


S lám, a vak szemekből csöndesen
a forró könny lassan megered,
és besózza észrevétlenül
a kis darab vajaskenyeret!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...